Se spune prin tîrg că sloganul României turistice, Land of Choice, a fost ales ulterior cumpărării cîntecului de la compozitorul Moga. Se mai spune că Moga nu ar fi prezentat mai multe variante, ci numai pe aceasta, pe care se întîmpla s-o aibă în lucru, pentru vreo Mamaie sau vreun Eurovision… Şi atunci, pentru că în fraza aceea muzicală nu încăpea Land Of Choices la plural (cum ar fi fost corect dpv logic şi stilistic), i-au retezat ultima silabă şi a rămas Land Of Choice. (Încă o dată s-ar dovedi că sloganul tainic al României este “Merge şi-aşa”…)
Carul înaintea boilor? Asta e România! Nu trebuie să vezi peşti în copaci ca să te miri: e de ajuns să îi urmăreşti pe cei care iau decizii pe banii tăi.
A urmat deal-ul Ministerului cu BRD şi preluarea anumitor elemente de imagine (şi de brand) de la marele sponsor bancar. Şi iată-i pe Hagi, Nadia şi Nasty schimbînd terenul de la reclamele bancare la promovarea de ţară. Cu tot cu teaserele intrigante despre România văzută ca o nouă Cucania (utopica ţară a covrigilor în coadă) şi cu blob-ul lui Hagi (cea mai bună prestaţie a lui în reclame so far), prezenta campanie este tot ce se putea face mai bun în condiţiile date (inclusiv starea drumurilor, a closetelor publice etc.): o serie de spoturi graţioase, care nici nu mint, dar nici nu evidenţiază detaliile cu lupa… Slavă Cerului, se vede standardul SocGen şi calitatea ADDV.
S-a pierdut pe drum însă imnul lui Moga… E bine că am scăpat de oroare, dar poate că un jingle aşa, de semnătură, n-ar fi stricat. Hai să zicem că teaser-ul şi spotul de imagine au ca element sonor comun tonul de vioară maramureşeană. Partea de clubbing prezentată de Năstase (în spotul “mare”) ar fi meritat poate o reliefare sonoră mai pronunţată (ca să nu zic un bubuit mai mare): dar asta e chestie de gust…
Leave a Reply