ArgueAds: Militaru & Textieru’ zic ceva de-o cercevea
Titlul e doar “pun for fun”. Nimeni nu a acuzat spoturile QFort de reclamă mincinoasă. Dimpotrivă, detractorii le reproşează că spun lucrul cel mai evident şi mai plat despre o fereastră (sau o uşă): că rezistă la deschideri şi închideri repetate… Nu vreau să iau aici apărarea QFort-ului (nu pe gratis…), dar – pe bune acum, oameni buni: sîntem o ţară relativ recent “termopanizată”. Hai să mai treacă nişte ani; şi să vorbim atunci despre cît de simplu şi de elementar e pentru o fereastră să dăinuiască… nu iască… nu iască…
Subtitlul e însă pe bune: am comentat cot la cot cu Ana Militaru campania TV a neo-geamgiilor, cu o anumită nuanţă binevoitoare de context (reacţionînd astfel la corul de huiduieli al forumiştilor). La sfîrşit i-am reproşat acestei reclame, abundînd de repetiţii, că (vorba din titlu) nu asigură totuşi memorabilitate brandname-ului… neamul lui… noima lui…
Citiţi aici întregul dialog militaro-textieresc (şi comment-urile “fraţilor”, care îşi continuă tumultul… multul… multul…). Desprind doar un rar moment în care îmi declar preferinţele în materie de publicitate… citat e… citat e:
Dupa gustul meu, spotul stil romanţă e cel mai reuşit. A-l arăta în secvenţa repetată pe amorezul acela uşor patetic, binişor desuet, care face de trei-patru ori fandarea cu ochii şi buchetu-n sus, furnizează o senzaţie comică implacabilă. Este sursă clară, primară, de obţinere a rîsului, conform lui Bergson: mecanicitate implantată pe viu. E rîs pur, direct, “la prima mană”! E umor de mîna-ntîi!
Leave a Reply