"Între Circ şi Obor"…

din ultimul B-24-FUN

Când sunt întrebat care-s cele mai tari sloganuri ale mele…

… zic şi eu cîteva, de care sunt mai mândru. De curând însă mi-am dat seama care e cel mai bun slogan scris de mine, prin miza socio-istorică de care e încărcat. Din păcate nu a fost lansat niciodată…
Pe Ştefan cel Mare colţ cu Vasile Lascăr, în spatele blocului Springtime, se află un complex comercial, restaurat pe structura veche a unei foste remize de transport, care pentru un an-doi a avut ambiţii de mall cultural. I s-a spus Anador şi i s-a scris numele cu nişte litere ciudate, care se citeau de departe Onodor. Se pare că asta n-a fost decît prima dintr-o serie mai numeroasă de inabilităţi de marketing.
Eu însă fusesem tocmit doar să transpun, în cuvinte puţine şi memorabile, ambiţia proprietarilor de a lansa un hot spot, deopotrivă loc de shopping şi destinaţie culturală. Anador părea un loc minunat, dar necunoscut. Voiam ca sloganul meu să aibă şi rolul “direcţional”, de a spune adică şi “unde”, nu numai “cum” sau “de ce”.
Pornind de la această autoimpunere, am spus “Între Circ şi Obor, Anador”. Ceea ce era adevărat din punct de vedere al localizării: mall-ul nostru se afla cam la jumătatea drumului între clădirea Circului şi istorica piaţă a Oborului. Ce dacă nu e în centru sau într-o zonă de fiţe? E în zona cea mai vie şi plină de tradiţii. Şi – mai ales – sloganul explica, prin referinţe glorioase, funcţiunea ambiţioasă care-i fusese hărăzită: între loc de spectacole (circ) şi loc de tîrguială (obor).
Colegii din agenţie m-au felicitat. Comanditarul avea însă altă agendă. Am aflat de curînd că fosta remiză, restaurată postmodern, va fi demolată, ca să facă loc unor blocuri.

205 responses

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Latest Posts