După ce am scris joi pe Media lui Comanescu despre virala French Toast, Iulian Toma de la AdPlayers îmi face onoarea să îmi publice azi opiniile, alături de cele ale lui strategului-şef de la Zenith, Cristian Pârvan. Din cîte am înţeles, autorului reclamei, Liviu David, precum şi celorlalţi de la Next li s-a impus silenzio stampa de către clientul Vel Pitar. Aşa că… s-au găsit alţi lăudători… (Aştept de la Liviu o tartină cu pate de cangur.)
Iată partea mea:
Eu personal nu am văzut spotul la TV, l-am primit pe email de pe YouTube şi l-am trimis şi eu mai departe. L-am postat la mine pe textier.blogspot.com şi pe comanescu.hotews.ro (unde sînt colaborator sporadic). Cum nu am acces la strategia media a VelPitar-ului, nu pot decît să fac supoziţii în ce priveşte planning-ul unei campanii virale, înaintea unei campanii oficiale la toamnă. Am vazut că VelPitar a mai folosit webul pentru alte campanii… În plus, am văzut la TV reclame ale altor panificatori chiar acum, de curînd.
Viralele sînt eficiente în primul rînd pentru că se folosesc de public ca să transmita mai departe mesajul, transformîndu-i pe oameni în agenţi, in canale media propriu-zise în slujba anunţătorului.
Nu este prima dată cînd se face aluzie la cuplul Moni & Iri în publicitatea românească. Anul trecut puteam vedea o serie de spoturi la BCR Asigurări, în care fiica cea mare a familiei, o adolescentă fandosită, vorbeşte incontinuu la telefon cu un anume Iri… Poanta a plăcut şi acum, în cazul French Toast, s-a mers mai departe: putem vedea adevarate sosii ale Columbenilor! În ambianţe asemănătoare cu cele din realityshow-ul lor de pe B1. Efectul de film vechi din postprocesare estompează destul de bine diferenţa faţă de trăsăturile originalilor.
Spotul e tare, pe lîngă alte motive, şi pentru aceste momente de ambiguitate pe care le creează: nu cumva or fi CHIAR EI? În fond, sînt nişte oameni susceptibili de histrionism, care au o atitudine detaşată, autoironică (mai ales el)… În fond de ce nu? D
acă eşti îndeajuns de perspicace nu ai cum să te înşeli: Columbenii nu fac reclamă decît la ei inşişi!
Spotul e tare, pe lîngă alte motive, şi pentru aceste momente de ambiguitate pe care le creează: nu cumva or fi CHIAR EI? În fond, sînt nişte oameni susceptibili de histrionism, care au o atitudine detaşată, autoironică (mai ales el)… În fond de ce nu? D
acă eşti îndeajuns de perspicace nu ai cum să te înşeli: Columbenii nu fac reclamă decît la ei inşişi!
Leave a Reply