Cît valorează Castelul Brand?

,,Din perspectiva brandingului, cât de mult adevăr există în acest personaj, ce legatură are el cu Vlad Ţepeş şi dacă a locuit sau nu acesta în Castelul Bran, nu prea contează – atâta timp cât personajul Dracula “seduce” nevoia de mister şi fantastic a oamenilor de pretutindeni şi generează business interesant mai mult pentru afaceriştii din lumea întreagă decât pentru noi, românii (să ne gândim doar la cele peste 200 milioane de dolari cât a scos filmul lui Coppola pe această tema).
Ceea ce contează este povestea, legenda capabilă să atragă turişti, producători de evenimente, de filme, de entertainment. Castelul în sine este o sursă de inspiraţie, de aventură, de mister, de fantastic şi asta îl tranasformă într-un business interesant din perspectiva brandingului. Doar că, în forma în care este exploatat acum, de bună seamă că “nu face 60 de milioane”. Din perspectiva oportunităţilor de business însă, da – atunci putem discuta. Ca să ştim ce valoare de brand ar avea Castelul Contelui Dracula, ar trebui să facem cercetare globală pe cât de puternic şi atrăgător este acest brand şi apoi să vedem cam câţi bani ar putea să scoată acest business în viitor, dacă va fi exploatat corespunzător. Evident că sunt mulţi bani cei pe care îi cere proprietarul, dar nu cred că altcineva decât statul român ar trebui să aibă grijă de acest “brand property” al românilor. Sunt mulţi bani dacă nu se va ocupa nimeni de acest izvor de business şi de imagine. Dacă se va numi acolo un manager cu experienţă relevantă în acest domeniu – al brandingului de locaţie – sunt sigură că statul român va face chiar o afacere bună. Ca profit şi ca imagine de ţară. “
Aneta Bogdan, Adplayers

62 responses

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Latest Posts