Înainte de Michael Jackson… şi după el: Manu DibangoPînă la urmă, Ministerul Turismului nu foloseşte jingle-ul lui Moga?

Cine taie calea bicicliştilor ca să vireze dreapta e un criminal

Dintre păcatele capitale ale automobiliştilor faţă de biciclişti, acesta e poate cel mai grav: ispita de a depăşi o bicicletă (prin stînga), pentru a vira apoi imediat dreapta. Vizualizezi schiţa în minte, dragă cititorule? Hai, ca în desenaşele de la examenul de sală: în dreapta se face un drum secundar, maşina e în spatele bicicletei care merge regulamentar pe banda dreaptă (rezervată vehiculelor lente). Biciclistul nu semnalizează din mînă (sau din far, dacă e cazul) intenţia de a vira dreapta: deci va merge înainte, pe banda lui. Situaţie în care, la examenul de sală, orice candidat normal ar bifa conştiincios răspunsul “mă angajez în viraj de pe banda întîi, după ce trece biciclistul”. Cîţi însă bifează această opţiune şi în realitatea trăită, după ce s-au văzut cu permisul în buzunar?
Tu, automobilistule care citeşti aceste rînduri, ce ai face? Pentru binele tuturor, şi mai ales al tău, îmi doresc să aplici regulamentul şi să rabzi o secundă-două, chit că şmecherii cu maşini bengoase din spate te pot crede papagal. Nu te amăgi că oi fi vreun Speedy. Biciclistul ăla e şi el în deplasare, nu stă pe loc. Aminteşte-ţi problemele de fizică de-a cincea: nu calcula în funcţie de viteza ta de la bord, ci în funcţie de viteza relativă dintre voi doi. Dacă tu te ambiţionezi să-i arăţi ce-i aia viteză şi i te vîri în faţă (depăşindu-l prin stînga şi virînd apoi dreapta!), de fapt îi arăţi cît de greoi te mişti. În realitate, tu nu vei avea îndeajuns de multă iuţeală în viraj. Nu îi vei arăta ce-i aia viteză, ci ce-i ăla un frustrat jalnic, cu hormonii stătuţi. Asta în cel mai rău caz. Căci e posibil să-i arăţi direct calea spre spital, poate chiar către… Doamne fereşte!… ştii tu. Iar dacă viaţa unui om nu prea contează pentru tine, gîndeşte-te că-ţi înfundă portiera sau aripa (dar ce mai contează, din moment ce tot ţi se suspendă permisul şi te încadrezi la vătămare corporală… sau poate chiar… Doamne fereşte! Şi numai să afle colegii de celulă că eşti un bengos cu viteze-n cap şi… uhhh!)…
Cu ani în urmă, cînd semicursierele ruseşti erau încă la putere, am văzut un biciclist zburînd în aer, după impactul cu un taxi care i-a tăiat calea în acest fel. A fost genul de boltă pe care o execută motocicliştii loviţi: deci bicla apucase să prindă ceva viteză… Drumul era în pantă coborîtoare şi la semicursele alea te cam fura plăcerea pedalatului… S-a întîmplat pe Rebreanu, după podul dintre lacuri, unde se face la dreapta o străduţă (Lunca Bradului). Biciclistul a recăzut în spaţiul verde şi încă mişca atunci cînd a dat fuga lumea să-l ajute…

De atunci, ca biciclist, m-am învăţat să încetinesc la intersecţiile cu drumuri secundare, fie că vreau să virez dreapta sau – mai ales – că vreau să ţin calea înainte. Nu rareori sînt nevoit să frînez brusc, cînd apar tot felul de nef… ericiţi cu adrenalina neconsumată, care vor neapărat – dar NEAPĂRAT – să se bage ei în faţă, pentru o juma’ de secundă acolo! Oricît de mult aş decelera eu, şi oricît de mult ar accelera în curbă frustratul auto, el nu poate merge atît de rapid încît să evite ciocnirea. Şi atunci trebuie, evident, să o evit eu! (Care eşti cu fizica, gîndeşte-te că o parte din accelerarea lui se transformă în acceleraţie centripetă, ceea ce apropie paradoxal maşina de bicla pe care el crede că a depăşit-o.)

Mi s-a întîmplat ieri pe Popa Soare colţ cu Kiriţescu, o zonă mai tot timpul pustie. Cît de disperat şi nefu… rnizat poţi să fii ca să te ambiţionezi tu să tai calea unui biet biciclist pe Popa Soare, ca s-o iei tu pe Kiriţescu înaintea lui? Era o dubă de la Fan Curier, care oricum a trebuit să încetinească după aceea la greu, ca să nu măture maşinile parcate de riverani pe străzile acelea înguste… A cîştigat o secundă şi a pierdut trei: halal! Şoferul era un tînăr cu creastă şi privirea opacă (îţi dai seama că l-am putut admira pe îndelete, cum stăteam semi-descălecat pînă ce a binevoit Măria-Sa Complexache să-şi mişte fundul prin curbă). Cîte ore de masturbare i-or trebui tînărului curierist ca să-şi decomprime complet bîzdîcul şi să meargă şi el normal pe stradă?
Aici atingem un topic mai general care îi priveşte pe automobiliştii români. După cum spun expaţii uimiţi de cum se merge la noi pe străzi, “românii nu fac destul sport”. (În toate sensurile, aş adăuga eu cu o aluzie de autobază.) Ergo, atunci cînd se aşază la volan, românii tind să îşi consume toată nervoziotatea acumulată peste zi printr-o conduită şmecherească (pretinsă “schumacherească”). Poate că nu le-ar strica şi lor cîteva minute de pedalat pe zi, fie şi pe o biclă medicinală. Poate că voi aprofunda tema, şi cu ajutorul vostru, prieteni pe patru, două sau zero roţi.
Iubite automobilist, dacă te dreanjează ca, atunci cînd eşti la volan, toţi frustraţii să-ţi taie calea, ca peste doar 100 de metri să facă dreapta pentru un viraj – sau chiar ca să oprească pe dreapta! – gîndeşte-te că manevrele astea de şofer complexat îi deranjează încă mai dihai pe biciclişti… şi uneori îi deranjează în mod fatal…
Mulţumiri lui Nea Grigore, care mi-a amintit genul ăsta de pericole.
Mulţumiri lui Cătălin Sturza, care mi-a amintit că distanţa de la care e interzisă claxonarea bicicletelor e de (nu mai puţin de) 25 de metri!

22 Responses to Cine taie calea bicicliştilor ca să vireze dreapta e un criminal

  1. mihai Says:

    De acord. Eu am renuntat dupa ce am patit un accident exact in stilul asta. Aveam 15 km/h dar a fost suficient sa ma rostogolesc pe capota individului .. si evident tot eu eram de vina. Sfaturi bune pentru biciclisti ca mai mult ca sigur ca soferilor nu le pasa de asta

  2. neagrigore Says:

    cu plăcere, oricum, pentru mine rămâne antologică o fază de la Carrefour, în care ei veneau din sens opus şi mi-au zis bau … ziceai că suntem în Monty Python, ceea ce îmi aduce aminte că am uitat ceaiul pe foc :)

  3. (Prin parc) Benzi de biciclişti ca-n Star Trek în Tineretului, beznă apocaliptică în Carol « Blog de jurnalist cultural Says:

    [...] felicit pe Florin Dumitrescu pentru campania „cine accidentează din aroganţă/ prostie biciclişti e ghiolban prost, tembel, criminal”. [...]

  4. Radu Says:

    Uite niste ghiduri de supravietuire in oras pentru biciclisti. O sa le recitesc si eu cu ocazia asta :)

    http://www.bikexprt.com/streetsmarts/usa/index.htm
    http://bicyclesafe.com/

  5. Andrei Says:

    Buna. Ma numesc Andrei si ma intreb daca as putea sa intru si eu in vasta lista de bloggeri? Daca se poate ma poti contacta pe andrey.burlacu@gmail.com.

    Multumesc.
    http://www.AndreiBurlacu.blogspot.com – Blog Sportiv

  6. Ion Says:

    Salut,

    ai dreptate in ceea ce spui – dar de ce nu scrii si de biciclistii, care desi vad semnalul dreapta al masinii, totusi aleg sa pedaleze mai tare numai ca sa treaca ei primii sau ti se pare o atidudine normala? de ce nu spui si de biciclistii care merg pe mijlocul benzii?
    nu ma intelege gresit nu ii apar pe conducatorii auto.
    De ce adopti o atitudine contra soferilor si nu incerci sa promovezi mai degraba respectul reciproc, in trafic toti gresesc sau au gresit macar odata. Sper ca nu esti genul de om care ia personal ce se intampla in trafic.

  7. textier Says:

    Ion: esti ori neatent, ori rauvoitor. E ca si cum l-ai acuza pe impuscat ca s-a gasit in calea glontului. Asadar masina e in spatele bicicletei cu mai putin de 50 m. Poate ca semnalizeaza drp., poate ca nu. Oricum, sint foarte rare bicicletele cu oglinzi retrovizoare, practica a aratat ca mai mult incurca. Sa zicem totusi ca biciclistul are un ochi la ceafa si vede ca auto da semnal dreapta. CHIAR SI ASA el are tot dreptul sa mearga inainte. Auto nu are voie sa ii taie fata si sa vireze de pe banda a doua sau a treia in fata altui vehicul.
    Azi iar mi-a taiat fata o… cum sa-i zic ca sa nu ma acuzi ca iau personal ce se intimpla in trafic? Era cu un Matiz verde si avea copil in spate, nefericita… A incetinit ingrozitor de mult, chiar in fata mea, ca era sa loveasca un camion parcat. Dar s-a straduit sa mi se infiga in fata cu 40 la ora. De ce? De ambitie prosteasca? Nu parea genul… Poate ca se simtea obligata de circumstantele in care mai toti merg tare pe acolo… Dragul Ion, suflet inocent, iti doresc sa nu ai vreodata ocazia sa iei (prea) personal ce se intimpla in trafic (ceea ce-mi doresc si mie si-mi fac o cruce cu limba).

  8. neagrigore Says:

    bine ca ion nu a zis: “ia personal ce i se intampla in trafic” ca ar fi fost chiar amuzant, bineinteles ca nu iau personal ce mi se intampla in trafic, in general adopt o atitudine defensiva, pentru ca nu se stie niciodata, nu vreau sa ma trezesc cu capul spart, sau mai stiu eu ce. Recent citisem ca este recomandat pentru biciclisti sa nu raspunda, pentru ca la urma urmelor, vorba lui Leno, ai auzit pe cineva sa cada din masina?

  9. Genubike Says:

    Da, exista automobilisti care vireaza dreapta peste biciclisti, dar exista si destui care se asigura si au rabdare. Ideea este ca a fi biciclist in trafic te expune la riscuri, de aceea e bine sa nu gandesti drumul ca orice sofer.
    In mod normal, eu incerc sa ma uit inainte de intersectii dupa masini care merg spre dreapta si sa ocup banda (astfel nu pot sa-mi taie calea), dar daca il vad pe unul “grabit” rau, ma retrag cat mai spre dreapta si incetinesc pana la oprire, ca nu merita sa risc doar pentru ca am prioritate.

  10. Ion Says:

    salut,

    Genubike a inteles exact ce vroiam sa zic, sunt oameni si oameni. Daca intr-o zi un automobilist iti taie calea vei uita de altul care,in aceasi zi, a avut bun simt.
    Ce incercam sa-ti spun: daca oricare din noi pleaca de acasa cu ura pe ceva – atentia lui va fi concentrata pe acel lucru.
    Daca curierul care ti-a taiat calea iti citeste blogul va prinde probabil ura pe biciclisti, daca ai fi explicat frumos poate curierul acela ar putea sa se gandeasca obiectiv si sa ti dea dreptate. In fond nu asta vrei – mai mult respect pentru biciclisti in trafic?

  11. florin Says:

    @Ion “de ce nu spui si de biciclistii care merg pe mijlocul benzii?”
    Codul rutier spune :”Vehiculele [...] trebuie conduse pe partea din dreapta a drumului public, în sensul de circulatie, cât mai aproape de marginea partii carosabile”
    pt mine, ca biciclist, acel “cat mai aproape” inseamna “o distanta care sa ma puna la adapost”.
    Raspunsuri la intrebarea ta, de ce un biciclist merge pe mijlocul benzii:
    1) evita portierele deschise in fata de catre soferii care au parcat pe banda sau pe trotuar
    2) cand o masina vine de pe un drum secundar din dreapta, acea masina iese de obicei pana pe la jumatatea benzii, ca sa aiba ceva vizibilitate (de obicei sunt masini parcate chiar pe coltul intersectiei)
    3) cand este o intersectie, ma mut pe centrul benzii din dreapta tocmai pt a preintampina situatia cand masina face dreapta peste mine; mergand pe mijloc, soferul nu are cum sa ma depaseasca, asteapta sa trec eu si abia apoi face virajul la dreapta
    4) de obicei, pe partea apropiata de trotuar a benzii I exista canale de scurgere, gropi, denivelari, gunoaie si alte chestii care ne fac noua biciclistilor viata grea; decat sa merg prea aproape de ele si sa fac din cand in cand stanga pt a le evita, schimbandu-mi traiectoria si suprinzand soferii din spate, prefer sa merg pe o treime din banda, pastrand o traiectorie constanta.

    Numai bine si atentie la biciclisti!

  12. textier Says:

    Ion: Ce scrii tu si felul in care (probabil) gindesti sint simptome ale vremurilor pe care le traim. Am ajuns sa ni se pretinda sa le fim recunoscatori celorlalti ca ne lasa sa traim, ca nu ne dau in cap pe str. si ca se poarta simplu, omeneste, cu un bun-simt minimal. Bine, Ioane, fie si asa. Daca bunul-simt si civilitatea au ajuns sa fie apreciate in asa masura, poate ca o sa fiu acoperit cu medalii si onoruri, pt. ca eu asa ma port in mod firesc, fara sa pretind altora gratitudine. Vorba aceea de la tara: “multumesc pentru mersi”.
    Apoi. Mai deduc din ce zici ca eu plec de acasa cu capsa pusa si de aceea atrag nenorociri precum acel curier care, saracul de el, are o sensibilitate… Deci vina ar fi a mea, fdc. pasamite i-as incita pe bietii oameni sa ma agreseze asa, din senin.
    Ioane, tu ori esti martian, ori iti plac sofismele si te joci de-a pledoaria asa, for fun.
    In fimul Charlie Wilson’s War, aflam ca nodul discordiei dintre AFG si SUA era, in anii 80, cazul unei fetite afgane care, dupa ce a fost violata de 16 barbati, a fost condamnata de tribunalul talibanilor pt. prostitutie. Americanii au acceptat sa ajute AFG cu arme abia dupa ce fetita a fost reabilitata juridic si medical. In cazul nostru, noi 2 nu putem avea o discutie daca persisti in logica asta aberanta, de tip taliban.

  13. dorinteodor Says:

    eu nu am probleme deoarece legea mea este ca orice merge pe dreapta trebuie depasit ca si cind ar fi o basculanta. si de la pieton si de la biciclist te poti astepta la orice asa ca-i tratez cu foarte mult respect….dar stiu destui care trec la 10 cm de biciclisti sau pietoni; astia chiar ar trebui amendati. pe urma chestia cu virajul la dreapta. eu nu stiu ce are de gind biciclistul sau pietonul iar atita timp cit nu sint sigur de ce o sa faca, sau stau in spatele lui pina pot depasi in siguranta, sau intru in banda a doua sau pe contrasens si dupa ce am depasit cu rezerva, intru inapoi in banda. oricum, nu am avut niciodata probleme cu biciclisti sau pietoni (motocicletele le tratez de asemenea la fel ca pe basculante) desi sint un sofer destul de agresiv…..

  14. Lucian Stefanescu Says:

    Foarte bun articol! Ar trebui impartit sub forma de pliant la tembelii de la volan din Bucuresti, desi ma indoiesc ca toti stiu sa citeasca. Keep the good work! (Visez la o Romanie numai cu biciclete…)

  15. Lucian Stefanescu Says:

    Aha, si acum imi dau seama ca ne cunoastem… hehe,. Din pacate am pierdut interviul cu Sarmalele Reci pentru Europa Libera de la inceputul anilor 90. Tu il mai ai?

  16. anka Says:

    Frumos scris, mi-a placut! Si eu biciclesc zilnic catre job si mi s-a intamplat o porcarie de genul asta pe Iuliu Maniu, acum o saptamana. Sa traiasca franele biklei!! Altfel intram in plin in matizul cucoanei neatente, care a virat la dreapta prin fata mea, ca si cum nici nu existam, vazandu-si de drum inainte. Din pacate, nu am apucat sa o ating macar cu mana, i-as fi atras atentia cumva, pentru ca mi-am dat seama ca ea conducea ca un robot ignorant si partial cretin, facand parte din categoria soferilor pentru care biciclistii pe carosabil nu exista si probabil nu exista nici un alt participant la trafic care nu seamana cu cutia in care se deplaseaza ea!
    Chestia e insa: CE PUTEM FACE? Pentru ca nu intotdeauna avem posibilitatea sa franam in timp util. Iar daca ai viteza peste 10-15km/h, atunci impactul e nashpa rau de tot!

  17. Ovidiu Says:

    Logica de tip taliban pare a fi, mai degraba, la dumneata, draga textierule.
    Omul a facut apel la un bun simt fara de care, chiar daca ai bicicleta, n-ai cum sa devii mai bun. :)

  18. textier Says:

    Ovidiu: cum vrei tu, fii capitanul nostru. dar poate aloci macar juma’ de neuron unui amanunt: ei ne pot omori pe noi. oricind. dar macar sa murim cu bunul simt in brate, nu?
    e ca si cum ai vedea un om ca se ineaca in lac si i-ai zice: e cam inestetic felul in care dai din miini si strigi ca un bezmetic.
    discutia e pe viata si moarte, ovidiu, si tu evoci bunul simt. pot eu sa te contrazic?
    asta meritam noi, astia fara bun simt…
    idem, minora care a fost violata de 15 sau 16 barbati impresionabili era o curva nenorocita, nu-i asa? si eventual si o talibanca, o mujahedina si o jihadista! o… biciclista!!
    daca mentii nivelul asta de frivolitate a discutiei, te radiez direct.

  19. vlad Says:

    @textier: Daca vrei sa schimbi ceva trebuie sa inveti sa privesti dincolo de frustarile tale. Ultima oara cand am verificat, in momentul in care vine avalansa peste tine, nu te intreaba inainte daca: esti ok cu asta, daca iti incalca DREPTUL LA VIATA; pur si simplu se intampla si este riscul caruia te expui cand esti in acea zona. Asta este viata. Ce ai descris tu sunt o serie de tipare comportamentale al grupului social numit soferi. Atata timp cat o actiune/lucru/comportament este un tipar, se incadreaza in grupul de caracteristici numite NORMALITATE, chiar daca esti sau nu deacort cu ele. Este normal sa respiri, este normal sa dormi, este normal sa ai nevoi, este normal sa mori.
    AI SCAPAT DIN VEDERE faptul ca atunci cand te urci pe bicicleta iti asumi niste riscuri. Daca nu esti deacort cu ele, nu te mai urca sau cresteti gradul de adaptabilitate la mediu (cand esti pe strada cu bicicleta, strada este mediul).
    Nu uita ca nu exista DREPTUL LA VIATA ( chestia asta este o inventie a umanitati), in schimb exista CONTEXTE care iti SCAD GRADUL DE RISC in ceea ce priveste decesul, pentru asta ar trebui sa militezi, nu sa vii sa te bati cu pumnii in piept si sa scuipi lumea in fata ca tu “esti mai desptept si ai dreptate”. Poti foarte bine sa intri in contact verbal, cand este posibil, cu cei care savarsesc ce definesti tu ca fiind “infractiune”, sa le bati obrazul intr-un mod cat mai pasnic, elegant, respectabil fara atacuri la persoana, jigniri, desconsiderari. Tu o sa ai mult mai mult de castigat, la fel si ei. Daca vrei pot sa iti dau o lista de motive care sa sustina afirmatia mea.
    Punctul de vedere este al unui om care NU poseda permis auto, care a TRECUT prin incidente legate de soferii, fiind pe bicicleta, si care intelege ca nu poti sa educi cu PARUL un om sau grup. Schimbarile de comportament le poti genera ducand mentalul individului/grupului in punctul in care este receptiv, orice actiune/exprimare/comportament care are si cele mai vagi urme de agresivitate CRESTE RISCUL acelui individ/grup de a intra intr-o stare defensiva/agresiva care te pune in imposibilitatea de a iti atinge scopul.

  20. textier Says:

    vlad: Am permis auto si doua masini (sotia si cu mine). Merg cu auto de cite ori am nevoie si cu bicla de cite ori am placere. Am considerat acesta un amanunt mai putin important. Am vrut sa pastrez discutia la nivel general.
    Tocmai ca nu am jignit, dar eu personal m-am expus jignirilor, proceselor de intentie si psihanalizei de balta a oricui. Am debutat in presa in ‘88 si am invatat care sint limitele adresarii. Citeste cu atentie: nu am atacat nicio clipa conducatorii auto in corpore, ca grup sau categ sociala. NICIODATA. M-am referit anume la cei care incalca regulamentul in mod periculos, uneori fatal, pt. ceilalti. Daca unii care citesc aceste rinduri se regasesc in profilul descris, nu da vina pe mine.
    Daca am expus de fiecare data si o intimplare de a mea (in cele 3 postari din categ. biclopedia), am facut-o pt. efectul de veridicitate si autenticitate. Nu am vrut sa ma vaicaresc, ci sa trag semnalul de alarma. Iti multumesc pt. sfaturi, esti un dragut. Am 2 copii si le spun si eu cam aceleasi lucruri dsp risc etc., cu cuv. mai simple. Incerc sa fac ceva etic sau civic, gen protectia animalelor (cu exceptia ca animalele nu au ratiune). Poate sa nu ne pese daca omorim arici pe sosea, calcindu-i cu 100 la ora, dar o lume cu multe masini si fara arici ar fi o lume mai trista, mai urita si mai putin sanatoasa. E buna asta cu gradul de risc, e abc-ul vietii de biciclist, dar eu vorbesc aici de d-e-f si literele urmatoare: nu ne putem resemna ca in fata unei avalanse. Situatia asta nu e atit pe stil avalansa, cit pe stil drob de sare: te poti resemna in fata drobului de pe soba… sau poti pune mina sa muti copilul de sub el. Si idem ca pt. arici, o lume fara biciclete ar fi mai trista, mai urita… si mai putin sanatoasa.
    Altminteri, m-a durut cind ai zis “ceea ce tu consideri infractiune”. Nu eu stabilesc ce e delict sau infractiune, ci legea. De fcr data am inceput cu prezentarea teoretica, ca “la sala”, a situatiei. Gindeste-te: orice conducator auto il va bombani (cel putin!) pe soferul care ii taie fata din scurt, pt. ca apoi sa vireze drp. sau sa traga pe drp. peste 10-20 m. E considerat gest agresiv si stiu ctv taximetristi care ar scoate bita din portiera daca le-ai face asta. Inchipuie-ti acum ca o asemenea manevra murdara (dpv al multora, nu neap. al meu) iti este facuta tie, conducator de turism, de catre un camion modern, din cele suple si rapide, cu 20 de viteze, sau de catre un tanc american ultra-rapid. Sa vina unul dintr-asta sa iti taie fata scurt! Numesti asta “normal”? Ei bine, asta e raportul intre bicicleta si masina care ii vireaza prin fata.

  21. Helmut Says:

    Eu cred ca Ion, sau genul acesta de oameni, nu au ce cauta pe acest blog.
    Trebuie pur si simplu ignorat, oricum eu cred in continuare ca a aprins un foc de paie pentru a creea o discutie.
    Eu sunt constient, din experienta pe care o am, ca orice masina oprita si cu om in ea, reprezinta un real pericol; poate pleca sau cineva poate cobori din ea, dar cine stie cand te lasa frana.
    asa ca, drum bun

  22. Ruxache Says:

    Cel putin Bucurestiul este un iad in ceea ce priveste mersul pe bicicleta. Portiere care se deschid in strada, masini care ies din parcare fara sa se uite, claxoane fix cand trec pe langa tine de sari in sus de pe bicicleta, depasiri spectaculoase, samd
    Ca sa nu mai punem la socoteala faptul ca :
    1. pe troutar (desi e pista, desi e jalnica) nu prea poti circula din trei motive: ca te injura pietonii, ca sunt masini parcate, ca sunt gropi si stalpi fix pe mijloc
    2. pe strada nu ai voie ca te injura soferii etc.
    Pentru mine fiecare iesire cu bicicleta in oras este o adevarata aventura, din momentul in care ies pe usa si pana ma intorc. De fiecare data sunt un pachet de nervi, sunt cu inima cat un purice sa nu ma nenoroceasca vreunu si tot asa. De fiecare data imi promit ca o sa evit bicicleta in Bucuresti dar a doua zi o iau de la capat.
    Stau si ma intreb cand naibii o sa ne civilizam si noi…

Leave a Reply