Uneori, ţara te vrea ProustBanc de pe sferă

Personajele ireale din CNA vor animaţie fără animism

foto: Getty
Încerc să aflu care e noima ultimelor reglementări CNA vizînd reclamele adresate copiilor, aşa cum sînt ele prezentate într-un Adevăr de zilele astea, reluat de HotNews. Cică de acum nu mai e voie în spoturi nici cu personaje reale (medici şi celebrităţi), nici cu personaje imaginare (din basme sau din desene animate)! Întrucît oscilează nedecis între ambele categorii, Moş Crăciun a fost, în cele din urmă, tolerat…
De ce această măsură? Ce anume a stîrnit-o? Cumva spotul la napolitane în care Hänsel şi Gretel îi replică vrăjitoarei “Lasă vrăjeala, babo”? Să fie de vină basmul original pentru vulgaritatea pastişei? Să fie mai culpabili fraţii Grimm decît fraţii Micula? Să fie pruncul spălat mai murdar decît apa din copaie?
Apoi! Dacă sînt interzise personajele de desene animate, asta înseamnă că sînt interzise desenele animate cu personaje, nu? Vor trece de cenzură numai animaţiile “fără personaje”, numai cu frunzuliţe, ciupercuţe şi copăcei? Dar dacă îi faci frunzuliţei mîini, picioare, ochi şi gură – gata, ai încălcat regulamentul? Întrucît Frunzuliţa animată a devenit personaj! Şi care e rostul? Se previn nu ştiu ce exagerări în legătură cu nu ştiu ce efecte miraculoase, ale unor cereale sau iaurturi, pe care le-ar suporta personajele animate? Cu care cei mai ingenui consumatori se identifică, riscînd astfel să fie înşelaţi prin hiperbolizare? Practic niciun spot pentru copii derulat actualmente pe sticlă nu respectă noile norme!
Ce se va putea arăta de acum în reclamele targetate pe copii? Personaje reale, dar nejucate de actori, întrucît aceştia sînt susceptibili de celebritate? Şi nu care cumva să fie îmbrăcaţi în halat alb…
Propunere de reglementare: să fie interzişi Bălăneii, Goofy-i şi alţi buclucaşi trăzniţi din comiţiile centrale, care ne toacă banii pe toate Loony Tunes-urile din capul lor.

Leave a Reply